Strona wykorzystuje pliki cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
Open
X
Z życia Stowarzyszenia FORS

Z życia Stowarzyszenia FORS

Opublikowany 26 March 2018



        W ubiegłym tygodniu Prezes FORS Adam Małyszko uczestniczył w kilku spotkaniach dotyczących branży.

W poniedziałek 19 marca odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Stowarzyszenia Komisów w Polsce (Stowarzyszeniekomisow.pl ). Podczas zebrania Prezes Adam Małyszko przedstawił skomplikowaną sytuację wprowadzających na Polski rynek pojazdy w zakresie obowiązków wynikających z różnej interpretacji przepisów z zakresu szeroko rozumianej gospodarki odpadami. Zaproponował również nawiązanie bliższej współpracy pomiędzy stowarzyszeniami.

Szczegóły współpracy będą omówione podczas najbliższego posiedzenia Zarządu FORS.


    W dniu 20 marca odbyło się spotkanie z Ministrem Sławomirem Mazurkiem w sprawie problemów związanych z właściwą interpretacją przepisów dotyczących podmiotów zobowiązanych do wpisu do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust.1. W spotkaniu uczestniczyli: Adam Małyszko - prezes FORS, Maciej Szymajda - Prezes Stowarzyszeniakomisów.pl, Pan Poseł Krzysztof Sitarski oraz Zastępca Dyrektora Departamentu Gospodarki Odpadami Pani Bogusława Brzdąkiewicz. Podczas spotkania przedstawiono Ministrowi główne problemy związane z wprowadzaniem na Polski rynek produktów, w których zawarte są opony, oleje smarowe, baterie i akumulatory lub sprzęt elektryczny i elektroniczny. Zestawienie obowiązków wprowadzających produkty zawierające w/w elementy, znajdziecie Państwo niżej.


http://fors.pl/files/obowia_zki%20-%2021.03.218.pdf


Przedstawiciele Ministerstwa zobowiązali się do przedstawienia, w bardzo krótkim terminie (ok. 7 dni), sposobu rozwiązania przedstawionych problemów.


    W dniu 21 marca Prezes Adam Małyszko brał udział w posiedzeniu Podkomisji stałej do spraw monitorowania gospodarki odpadami, którego tematem była gospodarka odpadami niebezpiecznymi. Podczas posiedzenia Prezes FORS przedstawił aktualną sytuację w zakresie przetwarzania pojazdów wycofanych z eksploatacji, które są zaliczane do odpadów niebezpiecznych. Wykazał, że dotychczasowe systemy są niewystarczające ponieważ w dalszym ciągu ok. 50 % pojazdów trafia do szarej strefy. Zwrócił uwagę, że w CEPIK 2 pojawiła się nowa funkcja - rejestr historyczny, w którym zgromadzono pojazdy min. bez przeglądu technicznego, ubezpieczenia. W ocenie Prezesa FORS jest to zabieg mający uchronić Polskę przed zarzutem KE o niewyrejestrowywaniu pojazdów zdemontowanych na podstawie zaświadczenia wydanego przez prowadzących legalne stacje. Prezes zwrócił również uwagę na dużą skalę zanieczyszczenia powietrza poprzez spalanie w przydomowych lub przyzakładowych piecach łatwopalnych materiałów pochodzących z nielegalnego demontażu. Zwrócił również uwagę na potrzebę większego zaangażowania w system strzępiarek oraz producentów zobligowanych do ewentualnego wsparcia finansowego nie tylko 48 podmiotów prowadzących stacje demontażu w sieci producenta, ale również pozostałe 1000 podmiotów będących poza siecią.


    W dniu 22 marca w Dobrzyniewie Dużym odbyło się spotkanie dostawców złomu do CMC Poland oraz firm, które oferują części za pośrednictwem wyszukiwarki www.czesci.fors.pl . W spotkaniu wzięło udział 26 osób.

W pierwszej części spotkania omówiono problem z identyfikowaniem towaru dostarczanego do strzępiarki. Z uwagi na poważny wybuch ( pozostawiona w karoserii bomba) rozważa się znakowanie każdej paczki z karoserią – przemawiają bowiem za tym względy bezpieczeństwa. Wszyscy obecni na spotkaniu jednomyślnie określili, że ze względu na bezpieczeństwo w naszych zakładach, znakowanie takie powinno odbywać się u odbiorcy. W drugiej części spotkania ustalono, że od 1 kwietnia zostanie uruchomiony sklep internetowy zrzeszonych firm oraz sposób finansowania, a także poziom rabatów kierowany wyłącznie do członków FORS.


Ten tekst możesz zmienić w zakładce konfiguracja, pozycja: tracking_pl