13 maja 2020

Aktualizacja COVID-19: Wolumeny wykazują pewne oznaki ożywienia 12 maja 2020 r

Gdy wiele krajów wkracza w nową fazę reakcji na COVID-19, BIR przedstawia najnowsze serie aktualizacji ekspertów na temat wpływu pandemii na rynki recyklingu na całym świecie. Poniższy artykuł oparty jest na wypowiedziach prezesa światowej organizacji , jej przewodniczących wydziałów i przewodniczących komisji .

Chiny , Hongkong i Tajwan powoli wracają do normy; Przypadki COVID-19 w Chinach gwałtownie spadały w ciągu ostatniego miesiąca, a od dwóch tygodni nie zgłoszono żadnych nowych przypadków na Tajwanie. Klienci zaczęli również normalnie kupować, a wolumen metali nieżelaznych wzrósł o 20-30% w porównaniu z poprzednim tygodniem. Na nastroje zakupowe duży wpływ ma perspektywa przeklasyfikowania przez Chiny „materiału z recyklingu”, który wejdzie w życie w odniesieniu do mosiądzu, miedzi i stopów aluminium od 1 lipca .

Również w globalnym sektorze złomu żelaznego firmy powoli wracają do pracy, a popyt rośnie; obecnie główny problem dotyczy bankowości w Indiach , przy opóźnieniach w otwarciu akredytyw. W Grecji pojawia się większa normalność w sektorze złomu elektronicznego, ponieważ dostawcy stopniowo wznawiają działalność i poprawiają pozyskiwanie surowców. Eksport – na przykład do Indii – zaczął odzyskiwać część poprzedniego impetu.

W obrębie Europy „s recyklingu tworzyw sztucznych przemysł , istnieje poczucie niepewności. Ceny są nadal niskie ze względu na gwałtowny spadek cen ropy naftowej i ogromne zapasy na rynku. Istnieją jednak pewne przebłyski nadziei: firmy mogą wznowić produkcję, znosząc pewne ograniczenia blokowania, a popyt powoli rośnie. Wśród tych, których należy wznowić, jest przemysł samochodowy, główny konsument surowców z recyklingu.

Europejskie podmioty zajmujące się recyklingiem tworzyw sztucznych oczywiście nie mają pojęcia, jak podaż – a tym samym cała struktura cenowa – rozwinie się w nadchodzących tygodniach. W Chinach fabryki wznawiają produkcję, a jako znak pozytywny ceny polipropylenu i styrenów wzrosły w ciągu ostatnich dwóch tygodni.

Większość zorientowanych na eksport klientów z gumy w Indiach wznowiła działalność kilka tygodni temu i teraz zamawia tyle samo, co przed wybuchem COVID-19. Po stronie podaży w Europie pojawiają się problemy z zabezpieczeniem wystarczającej ilości materiału, ponieważ kilka miesięcy przy znacznie mniejszej liczbie samochodów i ciężarówek na drodze przyczyniło się do zmniejszenia dostępności materiałów wycofanych z eksploatacji .

Sektor recyklingu tekstyliów wciąż ma bardzo niski popyt na wielu rynkach końcowych i dla wszystkich jakości, chociaż niektóre rynki w Europie Wschodniej wykazują obecnie pierwsze oznaki poprawy. Co więcej, niektóre równiarki wznowiły produkcję lub ogłosiły, że będą to robić w ciągu najbliższych dni, aczkolwiek przy zmniejszonych ilościach. Kolekcje używanych tekstyliów w Europie Zachodniej pozostają poniżej normalnych poziomów, ale również rosną.

Jeśli chodzi o recykling papieru , 77% zakładów we Francji jest teraz otwartych, a 3% otwiera się po wcześniejszym umówieniu. Spośród 18 000 pracowników 10,5% pracuje z domu, 25% pracuje w niepełnym wymiarze godzin, a 7% nie pracuje.

Patrząc szerzej, kolekcje we Francji spadły o: 20% na papier i tekturę, 37% na odpady przemysłowe, 82% na odpady budowlane, 24% na tworzywa sztuczne, 48% na drewno i 75% na metale. Obroty ogółem spadły rok do roku o 39% w marcu io 64% w kwietniu.

Wielkiej Brytanii premier Boris Johnson ogłosił pewne zmiany w środkach blokujących 10 maja. W efekcie zachowana jest zasada pracy w domu, o ile to możliwe, chyba że praca wymaga, aby osoba była w miejscu pracy, takim jak budowa i produkcja; to, jakie prace można lub nie można wykonać z domu, zawsze było miejscem zamieszania.

Należy nadal utrzymywać dystans społeczny, a osoby idące do pracy proszone są o unikanie w miarę możliwości korzystania z transportu publicznego, co jest zupełnie niepraktyczne dla wielu mieszkańców miast. Niektóre szkoły podstawowe mogą zostać ponownie otwarte od 1 czerwca, ale zdecydowana większość szkół średnich powróci dopiero we wrześniu. Restauracje i kawiarnie pozostaną zamknięte do co najmniej lipca; handel hotelarstwem bardzo cierpi i były nadzieje na pewne złagodzenie ograniczeń lub przynajmniej na pewien plan stopniowego otwierania, ale nic się nie zmieniło.

Nieistotne sklepy, fryzjerki, siłownie itp. Również pozostają zamknięte, bez nowych środków. Nieograniczone ćwiczenia na świeżym powietrzu są teraz dozwolone i ludzie mogą uprawiać sport, ale tylko z członkami tego samego gospodarstwa domowego.

Wiele decyzji i zamieszania wywołała decyzja rządu o wprowadzeniu dwutygodniowego okresu kwarantanny dla osób przybywających na lotniska w Wielkiej Brytanii, z wyjątkiem tych przylatujących z Republiki Irlandii i Francji. Ruch ten został opisany przez przemysł lotniczy i turystyczny jako ostateczny gwóźdź do trumny dla wielu operatorów spoza Wielkiej Brytanii. Wkrótce zostanie nałożona, Wielka Brytania wydaje się przyjmować ten środek, kiedy wiele innych krajów faktycznie znosi takie wymagania, ponieważ było to jedno z pierwszych środków, które wprowadziły.

Tymczasem sektor inżynieryjny i motoryzacyjny w Wielkiej Brytanii powinien rozpocząć powrót w najbliższych dniach.

 

Tekst oryginalny na stronie https://www.bir.org/news-press/news/item/bir-covid-19-update-volumes-show-some-signs-of-recovery

Dołącz do nas

Członkiem Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów można zostać w każdej chwili. Zasady są proste: należy wypełnić jedną z trzech deklaracji członkowskich. Po podjęciu stosownej uchwały przez Zarząd, kandydat staje się członkiem Stowarzyszenia. Sekretariat przypomina o zapłaceniu składki przez wysłanie noty statutowej pod koniec każdego kwartału.

Dowiedz się więcej

Partnerzy