21 lutego 2023

Zapraszamy do lektury

Na portalu https://autorecyclingworld.com/  ukazał się artykuł z prognozą na 2023 rok w branży recyklingowej. Zapraszamy do przeczytania wywiadu z Prezesem FORS Adamem Małyszko.

https://autorecyclingworld.com/2023-will-be-a-test-for-many-auto-recycling-companies/

 

Treść w wersji polskiej poniżej:

Rok temu wskazywałem, że z końcem roku 2022 przedsiębiorcy będą mieli dużo gorsze wyniki finansowe aniżeli w 2021 r. Czy taka prognoza się sprawdziła? Każdy, kto prowadzi biznes polegający na recyklingu pojazdów powinien odpowiedzieć sobie na to pytanie i przeanalizować sytuację finansową firmy. W Polsce przewidywania sprawdziły się w 100%.

Czy w Państwa kraju było podobnie jak w Polsce? Jeżeli mogą Państwo podzielić się wiedzą proszę o przekazanie informacji  na adres biura: sekretariat@fors.pl

Jaki będzie rok 2023?

Prognozy wskazują, że rok 2023 będzie podobny do czwartego kwartału roku 2022. W wielu krajach w miesiącu styczniu  firmy dostały nowe wyższe ceny za energię,  firmy muszą również podwyższyć wynagrodzenie swoim pracownikom, wzrosły także ogólne koszty prowadzenia działalności gospodarczej. Jednak zauważyć należy, że w przypadku branży recyklingowe, nie możemy zbytnio  liczyć na podniesienie cen na części używane, ponieważ wartość tychże części zbliżyłaby się do cen części nowych – wówczas naprawa pojazdu stałaby się nieopłacalna.

Pierwszy kwartał tego roku pokaże, w jakim stopniu inflacja wpłynęła na branżę recyklingową. 2023 będzie sprawdzianem dla wielu firm. Istnieje prawdopodobieństwo, że te, które nie są profesjonalnie przygotowane do prowadzenia  biznesu będą miały największe problemy i mogą zrezygnować z prowadzenia tego biznesu. Przy zmniejszonej liczbie pojazdów do demontażu walka o rynek będzie zawzięta. Największą szansę na przetrwanie mają profesjonalni przedsiębiorcy z bieżącą znajomością rynku części używanych. Ceny za pojazdy przekazane do demontażu będą wysokie, tym samym marże mogą być niższe od tych oczekiwanych. Nie ulega wątpliwości, że dużo więcej czasu będziemy musieli poświęcić na analizę, co demontujemy, czy daną część sprzedamy  i za jaką cenę. Posiadanie  fachowców z tej dziedziny może zagwarantować sukces firmy.

Czy tylko Inflacja jest problemem?

Nie tylko, nie da się ukryć, że coraz częściej odczuwamy wpływ producentów na naszą branżę. Najlepszym przykładem jest coraz częstsze elektroniczne  blokowanie możliwości powtórnego użycia części, co staje się realnym problemem. Demontujmy coraz to nowocześniejsze samochody a zatem musimy aktualizować wiedzę w tym zakresie i szkolić naszych pracowników. Ilość marek, typów, modeli, które teraz trafiają do demontażu jest tak duża, że jeżeli nie będziemy wychodzić na rynki międzynarodowe, możemy nie znaleźć klienta na zdemontowane  części, które mamy w swoich magazynach.

Dostawa części używanych do innego kraju to kolejne wyzwania, ponieważ większość krajów europejskich wprowadziła szereg obowiązków dla wprowadzających towary w opakowaniach. Sprzedaż osobie fizycznej części używanych w opakowaniu wiąże się z dopełnieniem wielu obowiązków wynikających z przepisów obowiązujących w kraju do którego wysyłamy towar. Jest to niezwykle istotne ponieważ w przypadku naruszenia tych przepisów  na sprzedawcę mogą być nałożone bardzo wysokie kary. W mojej ocenie, współpraca międzynarodowa i integracja branży recyklingowej to jedno z największych wyzwań na 2023 rok. Przykładem takiej współpracy międzynarodowej może być tania wspólna potężna baza części, dostępna dla Klientów na całym świecie. Pojawia się pytanie –  czy ktoś podejmie takie wyzwanie ? Wierzę, że tak.

Co może zaskoczyć w 2023?

Zakończenie wojny w Ukrainie w 2023 roku  – bez względu na wynik, będzie powodowało kolejne zamieszanie na rynku, szczególnie w zakresie cen metali, czyli cen podstawowych surowców pozyskiwanych z wraków pojazdów. Stabilna, wysoka cena surowców może mieć korzystny wpływ na branżę. Zaskoczyć może również duży popyt na części używane. Wzrost kosztów produkcji nowych części i samochodów to wielka szansa dla branży recyklingu pojazdów.

Mam nadzieję, że większość firm recyklingowych to wykorzysta.

*

Dodatkowo naszych międzynarodowych partnerów zapraszamy do przekazywania informacji o planowanej konferencji jesienią br.

https://autorecyclingworld.com/taking-on-world-auto-recycling-at-the-upcoming-fors-conference/

 

Miłej lektury!

Dołącz do nas

Członkiem Stowarzyszenia Forum Recyklingu Samochodów można zostać w każdej chwili. Zasady są proste: należy wypełnić jedną z trzech deklaracji członkowskich. Po podjęciu stosownej uchwały przez Zarząd, kandydat staje się członkiem Stowarzyszenia. Sekretariat przypomina o zapłaceniu składki przez wysłanie noty statutowej pod koniec każdego kwartału.

Dowiedz się więcej

Partnerzy